Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – MOmenten en annuleringen MOmenten
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Drukwerk
Artikel 17 – Aansprakelijkheid
Artikel 18 – Klachtenregeling
Artikel 19 – Geschillen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de Bijzondere herinneringen
Bijzondere herinneringen | onderdeel van it’s a mo! design; (voorheen it’s a mo! herinneringen)

Zichtakker 23, 6846 KH Arnhem;
06-55771989: bereikbaar van ma tm vr van 09.00-17.00 uur;
info@itsamo-herinneringen.nl | info@itsamodesign.nl
KvK-nummer: 09217148 te Arnhem
Btw-identificatienummer: NL193589527B01

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten gesloten met gebruikmaking van de website www.bijzondereherinneringen.nl, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Het accepteren van een aanbieding, offerte dan wel het doen van een bestelling geschiedt onder aanvaarding van de toepasselijkheid van deze voorwaarden.

Op de producten, teksten en afbeeldingen van it’s a mo! herinneringen rust copyright.
Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
    Let op; kleuren kunnen iets afwijken van de beelden. Dit heeft te maken met beeldschermresolutie en beeldscherminstellingen. Ook drukwerk kan qua kleur iets afwijken. Hiervoor kunnen we niet verantwoordelijk worden gehouden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  6. Aangezien een groot deel van ons assortiment maatwerk is of aangepast moet worden, hebben we te maken met diverse leveringstermijnen. Onze leveringstermijnen staan bij de producten aangegeven. In verband met eventuele spoed-orders (wegens overlijdens) kan het zijn dat er in sommige gevallen een iets langere leveringstermijn kan plaats vinden. Wij zullen consument daarvan per mail op de hoogte stellen. Uiteraard zullen we dit soort vertragingen beperken tot het minimum en er alles aan doen binnen onze machtige om de levering tijdig te laten plaats vinden.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. Voor retourneringen/recht op herroeping gelden de volgende voorwaarden:
    Na bezorging van uw bestelling heb je 14 dagen de tijd om uw bestelling te annuleren, zonder opgaaf van reden. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw product retour te doen. Na afloop van deze termijn kan de koop niet meer ontbonden worden.
  2. De goederen dienen in originele staat te zijn, d.w.z. voorzien van aangehecht kaartje en indien verpakt, in de originele verpakking te zitten.
  3. Indien je goederen wilt retourneren, dient je dit per e-mail kenbaar te maken aan info@itsamo-herinneringen.nl.
  4. Gebruik voor retourneren het herroepingsformulier.
  5. U krijgt bij retournering het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket.
  6. Bij retourneren zal het aankoopbedrag plus de verzendkosten binnen 14 dagen aan je overgemaakt worden.
  7. Producten welke op maat zijn gemaakt of aangepast kunnen niet geretourneerd worden. Dit omdat het gepersonaliseerd is voor je zoals besproken en overeengekomen. Mochten er geschillen ontstaan zullen wij er alles aan doen om je in alle redelijkheid te helpen op weg naar tevredenheid.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
  6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
    Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
    Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  2. Overeenkomsten met betrekking tot MOmenten, waarbij in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien (zie ook onze annuleringsvoorwaarden);
  3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten (of producten die voor consument zijn gepersonaliseerd), die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  4. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  5. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  3. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  4. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  5. Op onze site is het alleen mogelijk te bestellen voor consumenten uit Nederland. Buitenlandse consumenten verzoeken we vooraf contact met ons op te nemen. We kunnen hun dan de correcte verzendkosten vermelden. Dit omdat onze producten veelal maatwerk zijn en soms veel gewicht hebben (denk aan de herinneringsborden)
  6. www.bijzondereherinneringen.nl kan niet verantwoordelijk gehouden worden aan prijsvermeldingen die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer, zet- of drukfouten. Aan onrechtmatige prijsinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  4. www.itsamo-herinneringen.nl geeft garantie op de aangekochte sieradenartikelen. Deze garantie geldt niet in het geval er sprake is van slijtage en deze als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen: ondeskundig gebruik, opzet of grove onachtzaamheid, waterschade, bevriezing en verontreiniging.
    Houd er rekening mee dat er geen garantie geldt op het volgende;
    • Natuurlijke slijtage, edelstenen kunnen door het dragen verkleuren. Met name zon is van grote invloed, vlekken ontstaan door parfum, metaal dat verkleurd is door contact met water, parfum, haarlak, bodylotion of reinigingsmiddelen.
    • Metaal dat verkleurd door uw PH waarde. Mocht een sieraad onverhoopt kapot gaan kunt u per mail contact met ons opnemen. Wij zullen iedere klacht afzonderlijk beoordelen.
    • Vervaging van foto’s en teksten op de houten herinneringsborden. Dit proces kun je zelf vertragen door het paneel bij plaatsing niet direct in het zonlicht te hangen.
    6. Sieraden: alle as-producten en sieraden van zilver en/of goud, worden aangetekend verzonden.
    7. Ieder sieraad is helemaal individueel gemaakt en naar jou wensen gesmeed. Onze edelsmid geeft een jaar garantie op materiaal-, fabricage- of bewerkingsgebreken van het sieraad.
    Niet inbegrepen in deze garantie zijn: De duidelijkheid van de vingerafdruk…vooral bij oudere of baby’s kan het voorkomen dat er weinig lijntjes te zien zijn. Dit maakt de vingerafdruk wel zo uniek.
    Slijtage door gebrek of door onjuist gebruik. Verkleuring door milieuoorzaken of door allergische reacties.
    8. Wanneer een artikel van een klant gegraveerd wordt, kunnen zowel de edelsmid als itsamo-herinneringen niet verantwoordelijk worden gesteld voor het eventueel bovenkomen van afwijkende ondergronden, of verkleuring dan wel aantasting daarvan.
    9. Bewaar de aankoop bon zorgvuldig want zonder bon is er geen garantie mogelijk.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Bij onze producten welke aangepast worden aan persoonlijke wensen, staan de leveringstermijnen vermeld. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. (let op: in uitzonderlijke gevallen kan een vertraging voorkomen door drukte met spoed-orders (ivm overlijdens), ondernemer zal consument tijdig op de hoogte brengen. Wij zullen er alles aan doen om dit te voorkomen/tot een minimum te beperken. We vragen hiervoor wel uw begrip.)
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Betaling

  1. Producten uit onze webshop dienen bij bestelling te worden betaald. Dat kan via Ideal of overboeking per bank. Pas na ontvangst van de betaling worden de producten verzonden en/of geproduceerd.
  2. Na het plaatsen van de bestelling uit onze webshop ontvangt consument automatisch een bevesting per email. Indien consument deze niet heeft ontvangen binnen 15 minuten, dient consument per mail ons te contacten.
  3. Zodra de bestelling is verzonden ontvangt consument daarvan ook een mail.
  4. Om het milieu te sparen, versturen wij zoveel mogelijk de facturen per mail.
  5. Is de betaling van bestellingen uit de webshop niet ontvangen binnen 7 dagen na orderdatum, dan vervalt de aankoop.
  6. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 15 -Drukwerk persoonlijke herinneringen (of maatwerk)

  1. Opdrachtgever is ten alle tijde verantwoordelijk voor de controle van het drukwerk op spel- en schrijffouten. De kleuren in het drukwerk kunnen afwijken van de kleuren op je beeldscherm. Hier kan ondernemer geen verantwoordelijkheid voor nemen. Indien kleurcodes door consument worden aangeleverd zullen wij deze kleurcodes gebruiken. Ook hier kunnen bij het drukwerk verschillen in ontstaan.
  2. Het drukwerk wordt zo snel mogelijk uitgeleverd, maar kan vertraging oplopen door allerlei oorzaken.(voorbeelden zijn: vertraging in bezorging door sneeuwval, uitval van machines door o.a. stroomstoringen, noodzakelijke aanpassingen in drukversie, internetstoringen) Wij kunnen hiervoor nooit verantwoordelijk worden gehouden. Uiteraard streven wij er samen met onze drukkers voor dat dit tot het minimum wordt beperkt.
  3. Incorrecte teksten of gegeven: Bijzondere herinneringen kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden voor schade welke wordt veroorzaakt door inhoudelijk incorrecte teksten of gegevens die zijn weergegeven op de producten die gemaakt en/of ontworpen zijn door Bijzondere herinneringen. Opdrachtgever blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor de controle op alle teksten en gegevens.
  4. Kleuren: Kleuren in drukwerk kunnen afwijken van de kleuren op je beeldscherm, je printje of de kleurenwaaier. Bijzondere herinneringen kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Bijzondere herinneringen zal indien aanwezig de door je geleverde kleurcodes gebruiken doorvoeren. Kleuren van de producten kunnen afwijken van de kleuren in de afbeeldingen. Dit is met name te wijten aan beeldschermresolutie.

Artikel 16-Aansprakelijkheid

  1.  www.bijzondereherinneringen.nl is niet aansprakelijk, indien een gebrek of schade aan uw bestelling ontstaat, als gevolg van oneigenlijk gebruik of gebruikersslijtage;
  2. Sieraden zijn niet geschikt voor kinderen onder 12 jaar, gebruik is geheel op eigen risico.
  3. www.bijzondereherinneringen.nl is nimmer verplicht tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de consument of andere, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van www.itsamo-herinneringen.nl. Indien www.bijzondereherinneringen.nl om welke reden dan ook, verplicht is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of de dienst waardoor de schade is veroorzaakt;
  4. De organisatie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade geleden door deelnemers als gevolg van vertragingen, mechanische pech, weersomstandigheden, natuurinvloeden, stakingen, of welke overmacht situaties dan ook.

Artikel 17 – Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  4. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bijzondereherinneringen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Artikel 18 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Uiteraard zullen wij er alles aan doen om binnen onze grenzen je tevreden te stellen. Voor alle duidelijkheid, we werken hier met mensen in een branche voor mensen. We gaan graag op een prettige respectvolle wijze met je om, wij gaan er vanuit dat dat wederzijds is.